A 97 perces alkotás a holokauszt traumájának három generáción – az áldozat Éván (Monori Lili), gyermekén, Lénán (Láng Annamária) és unokáján, Jónáson (Goya Rego) – átívelő hatásáról szól. A film kezdetén az auschwitzi koncentrációs tábor gázkamrájának takarítói egy csecsemőt találnak, majd a már megöregedett túlélő budapesti lakásában a közte és lánya között játszódó családi drámának vagyunk szemtanúi. A harmadik részben a lány és az unoka berlini életében követhetjük, milyen nehéz egy családnak a saját múltjával megbékélnie. A traumák átörökítésén túl az egyszerre költői és szürreális film a zsidó identitáshoz való egyéni viszonyra is keresi a választ az ellentmondásokkal teli Berlinben, de − ellentétben Mundruczó korábbi filmjeivel − pozitív kicsengésű, reménytelien zárul. A produkció a német Match Factory Productions és a hazai Proton Cinema koprodukciójában készült, a ZDF-ARTE és a Proton Színház közreműködésével, a Mitteldeutsche Medienförderung, a Film- und Medienstiftung NRW, a German Federal Filmfund, valamint a Nemzeti Filmintézet támogatásával.
A sürgősségi osztályon köt ki, ahol láthatóan végtelen hosszan kell várakoznia.... Minden rendben ment francia filmdráma, 113 perc, 2021 Amikor a 85 éves André agyvérzés következtében kórházba kerül, a lánya, Emmanuelle azonnal a segítségére siet. A félig lebénult apa egy megrázó kéréssel fordul a lányához:... Morbius amerikai akció-horror, sci-fi, 108 perc, 2022 Michael Morbius halálos beteg. A ritka, de végzetes kórban szenvedő tudósnak (Jared Leto) talán azelőtt jár le az ideje, hogy rátalálhatna betegsége gyógymódjára – amely nemcsak az ő,... Szuperhősök olasz romantikus vígjáték, filmdráma, 100 perc, 2021 Marco egy fizika-professzor, aki racionális természetű, bármit ki tud számolni képletekkel, egyenletekkel. Anna ezzel szemben érzelmesebb alkat, művészi tehetséggel, és foglalkozását... Időpontok
A három nemzedék - Éva, Léna és Jónás - kapcsolatait átszövik a 20. század történelmi traumái, miközben minden vágyuk a gyógyulás útjára lépni. A film főszerepeiben Monori Lili, Láng Annamária, Goya Rego és Padmé Hamdemir láthatóak. A film operatőrként ezúttal a francia Yorick Le Saux áll a rendező oldalán, akinek képeivel többek között olyan nemzetközileg elismert alkotásokban találkozhattunk, mint a Kisasszonyok (2019), vagy a Halhatatlan szeretők (2013). Jancsó Dávid immár hatodik alkalommal foglalta el a vágói széket Mundruczó filmjében, míg a látványtervező Varga Judit "Csuti", zeneszerzője pedig Dascha Dauenhauer voltak. A produkció a német Match Factory Productions és a hazai Proton Cinema koprodukciójában készült, a ZDF-ARTE és a Proton Színház közreműködésével, a Mitteldeutsche Medienförderung, a Film- und Medienstiftung NRW, a German Federal Filmfund és a Nemzeti Filmintézet és a magyarországi adókedvezmény támogatásával. A forgatás két nyelven, német és magyar helyszíneken történt.
A tervek szerint a film Magyarországon ősszel kerül bemutatásra.
március 18., 10:08 17 nap, 100 helyszín, 170 program az idei Budapesti Tavaszi Fesztiválon. február 18., 21:44 A tízrészes sorozat az Apple TV+ felületén fog debütálni. február 4., 09:01 Blake Lively korábban olyan produkciókban játszott, mint az Adaline varázslatos élete, az Egy kis szívesség, a Vadállatok című filmek. A színész, amikor dalra fakad a műsorban. 2021. november 22., 19:53 November 22-től december 5-ig tart a fesztivál. 2021. november 22., 16:17 Mundruczó, Szemenyei és Schubert téli utazása. 2021. november 17., 18:06 Monori Lili és Láng Annamária is óriásit alakít a rendező transzgenerációs traumákat feldolgozó filmjében. Kritika. 2021. október 17., 22:21 A díjakat a Szolnoki Galériában adták át. 2021. szeptember 22., 17:36 Felnőtt Pinokkió Roberto Benignivel, navajo sci-fi Jon Malkovich-csal, és lengyel nemzeti horror a szolnoki filmfesztiválon. Most megteheti. 2021. július 17., 21:27 A nyertest véletlenül nevezték meg a gála elején. 2021. július 14., 10:13 Mundruczó Kornél filmjének főszereplője, Láng Annamária a cannes-i sikerről.
A jól megérdemelt taps, mely a vetítés végén hosszú percekig zúgott Mundruczónak és stábjának, láthatóan különösen Láng Annamáriát hatotta meg. Váró Kata Anna ( Cannes) Kapcsolódó cikkek: Borítókép: a film alkotói és főszereplői a bemutató előtt a cannes-i filmfesztiválon Hírlevél feliratkozás Ne maradjon le a legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket! Feliratkozom a hírlevélre Hírlevél feliratkozás Ne maradjon le a legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket! Feliratkozom a hírlevélre
Ezzel, a Pieces of a Woman után, megszületett a második olyan nagyjátékfilmjük, amely a traumafeldolgozás, az átörökített traumák egyáltalán nem könnyen megfogható témáját dolgozza fel, de a Vanessa Kirbyt Oscar-jelölésig repítő előző filmjükhöz képest gyengébb alkotás lett az Evolúció. Egyszerűen azért, mert amiről beszél, azt vagy elmondták már mások jobban, vagy elmondták maguk az alkotók másképpen és átütőbb módon a tavalyi filmjükben. Az Evolúció újszerű formai és dramaturgiai megoldásokkal, a témát időnként kifejezetten humorral, öniróniával kezelő és szívvel-lélekkel teli produkció ugyan, mégis olyan, mintha csak a bevezetőjét látnánk valaminek – egy furcsa rövid film kilencven percben. Nem jut el addig, hogy igazán új állításokat fogalmazzon meg a fő kérdéskörében, így bár a két legfiatalabb főszereplőjével, Goya Regóval és Padmé Hamdemirral egy nagyon bájos történet kerekedik a végére, a hiányérzetünk megmarad a moziból kilépve is. A film mellett szól, hogy közvetlenül a zsigereinkre céloz, ami önmagában jó megközelítésnek tűnik.
Íme: Forrás: Martin Scorsese így nyilatkozott a filmről: Mundruczó Kornél és Wéber Kata minden új filmje pozitív értelemben vett sokként hat mind a nézőre, mind pedig a filmkészítőre - soha nem adják fel a feltérképezetlen területek feltárását. Az Evolúcióval az idő mozgásának dramatizálására találnak módot, azt megmutatva, ahogy emlékezünk és ahogy felejtünk. Az Evolúció a nyugtalanító valósággal néz szemtől szembe, méghozzá új és izgalmas, sőt felszabadító módon. Valódi filmes történetmesélők munkája. Mundruczó Kornél pedig így kommentálta a világhírű rendezővel való újabb közös munkát: Megtiszteltetés számunkra, hogy Martin Scorsese csatlakozott az Evolúcióhoz; nagyon sokat jelent nekünk a Pieces of a Woman kapcsán létrejött együttműködés folytatása. Ez a film lehetőséget adott arra, hogy Katával feltárjuk az identitás folyamatosan változó fogalmát, mind a magunk, mind az előttünk és utánunk élő generációk számára. Az a tény, hogy ez a rendkívül személyes történetekből álló triptichon megszólította Martin Scorsesét, nagyon sokat jelent számunkra, és reméljük, hogy a filmet megnézve a közönség is a maga módján tud majd reflektálni az identitás fogalmára.
Falrepedésekből kihúzott vizes hajcsomók, kredencből ömlő özönvíz, kellemetlen szagok, gomolygó füst, döglött állat – rémálomszerű képekkel és erős szimbolikával dolgozik az Evolúció, és ezzel, a profán valóságba betüremkedő mágikus realizmussal eléri, hogy ne csak megértsük, amit egy holokauszttúlélő családja, utódai cipelnek magukkal generációkon át, hanem meg is érezzünk belőle valamit. A szürreális képi elemeknek van ugyan szavakkal leírható jelentésük, de ezek a képek valójában akkor is megteszik a hatásukat, ha nem adunk nevet a szimbólumoknak. Egyszerűen a néző tudatalattiját hozzák működésbe, hogy az elme abba a nyugtalanító, idegfeszítő állapotba kerüljön, mint amilyenben a kollektív családi tudat lehet, ahova örökre beékelte magát egy ki nem beszélt szörnyűség. A filmben működik ez a fajta hatáskeltés, mivel a szürrealitás a legváratlanabb pillanatokban jelenik meg, és minden egyes alkalommal nagy intenzitással gyűr maga alá. Ahogy működnek a csodálatos egysnittes, hosszú jelenetek is, amelyeket Yorick Le Saux ( Kisasszonyok, Halhatatlan szeretők) operatőrnek köszönhetünk.